| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Stefan
|
Geplaatst: Wo Dec 09, 2009 12:17 pm Onderwerp: elektro racer.. |
|
|
Iedereen kent ondertussen wel de TTX-GP denk ik..
racers met elektro motoren..
de tijd staat niet stil en ofschoon ik er stiekum niet aan moet denken dat het gebulder van een conventionele ouderwetse verbrandingsmotor ooit echt plaats zal moeten maken voor het stille van een elektromotor zal het waarschijnlijk toch gebeuren..ooit..
nu lees ik in het technisch reglement supermono 2010 dat er in de klasse in principe plaats is voor elektro aangedreven prototype racers..
als ik vervolgens weet dat er enkele zuiderburen bezig zijn met een ambitieus project mbt een elektro racer waar ik ook bij betrokken ben (mbt rijwielgedeelte / vering )en dat die in principe best een keer in een supermono evenement zouden meestrijden .. wellicht als test, wellicht zelfs met iemand van de pers (promo) op de fiets..
dan is mijn vraag aan jullie "supermono" community:
- hoe denken jullie over elektrisch aangedreven racers?
- in jullie klasse evt ? _________________ www.bitubo-raceservice.nl
Team Van Zon/ AlphaTechnik BMW S1000RR IDM .
SUPERMONO! |
|
| Naar boven |
|
 |
sebo
|
Geplaatst: Zo Dec 13, 2009 8:36 pm Onderwerp: eletrisch racen |
|
|
Doen Stefan,
Voor mij ben je van harte welkom.
HTS zal ook een keer over moeten met een hightechelectrofiets. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tim
|
Geplaatst: Ma Dec 14, 2009 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
Als je puur kijkt naar 'Supermono, past een elektrofiets daar niet in. tweetakten worden ook geweerd toch?
Dat gezegd hebbende, zou ik echter persoonlijk geen moeite hebben met zo'n elektroding. Het is toch altijd al een prototypeklasse geweest niet? Het maakt de boel alleen maar nog interessanter en da's goed voor de klasse!
Toch, wel oppassen dat we niet verworden tot een soort SAM, dat ooit is opgericht om te kunnen rijden met alles wat verder nergens in paste (goed initiatief, dat wel). |
|
| Naar boven |
|
 |
admin Site Admin
|
Geplaatst: Di Dec 15, 2009 5:41 pm Onderwerp: Elekracer!! |
|
|
Hoi,
Zoasl eenieder had/heeft kunnen lezen is tijdens het technisch overleg gesproken omtrent deze mogelijkheid. Natuurlijk is het geen 4 takt en ook geen 1 cilinder. Toch heb ik tijdens dit overleg gemeend een plaatst te moeten inruimen voor deze toekomst, zoals Tim al zei, we zijn een prototypeklasse! UIteraard blijft de mkonoklasse een monoklasse, maar een mogelijkheid bieden die en win-win situatie creert is nooit weg,
Wim |
|
| Naar boven |
|
 |
Tim
|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 9:45 am Onderwerp: |
|
|
Win-win; altijd goed! Is er al belangstelling getoond uit de elektrohoek?
Overigens, als ik zo vrij mag zijn wil ik wel één voorwaarde aan deelname stellen: een verplichte luidspreker met motorgeluid! |
|
| Naar boven |
|
 |
Stefan
|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 8:33 pm Onderwerp: |
|
|
| Tim schreef: | Win-win; altijd goed! Is er al belangstelling getoond uit de elektrohoek?
|
Ja,
via mij vanuit "Belgische zijde"
Er loopt daar een serieus project mbt electro racer.
Ik heb voorzichtig aangegeven dat er na overleg met DSA/KNMV blablabla...evt een mogelijkheid is om eens mee te rijden bij de mono's
Hetgeen door die mannen werd aangegrepen..
Er werd mij te kennen dat als de mogelijkheid er zou zijn..ze er graag gebruikt van zouden maken
betreft een "electro aangedreven" ducati 748sp.
project is nog in ontwikkeling maar ze zijn er serieus mee bezig.
ik persoonlijk vindt dat de monoklasse die plaats moet kunnen bieden
omdat het..zoals jullie aanhalen een prototype klasse is
Aan de andere kant..supermono's zijn supermono's..eencilinder viertakten . Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een klasse vanwege haar "prototype karakter" verwordt tot vergaarbak van alles .
Echter..een keer de gelegenheid bieden lijkt mij niet zo spannend en zeker te doen..
Laat ik het zo zeggen..ik zie er de nadelen niet van..
en..geen zorg... voorlopig is dat niet echt competetief t.o.v de mono's denk ik..
wegens de accu's zal het geheel geen lichtgewicht worden
max een 50kw vermogen ..dat gaat voorlopig geen podiums pakken
 _________________ www.bitubo-raceservice.nl
Team Van Zon/ AlphaTechnik BMW S1000RR IDM .
SUPERMONO! |
|
| Naar boven |
|
 |
Tim
|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Stefan schreef: |
en..geen zorg... voorlopig is dat niet echt competetief t.o.v de mono's denk ik..
wegens de accu's zal het geheel geen lichtgewicht worden
max een 50kw vermogen ..dat gaat voorlopig geen podiums pakken
 |
Oh, in dat geval...
 |
|
| Naar boven |
|
 |
|