Dutch Supermono Association forum index Dutch Supermono Association
Dit is het forum van de DSA

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

KTM 690
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Dutch Supermono Association forum index -> Technische vraagbaak
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Racingfun

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2009 10:24 am    Onderwerp: KTM 690 Reageer met quote

Rijd er al een Supermono met het KTM 690 blok?
Wim

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2009 7:24 pm    Onderwerp: KTM 690 Reageer met quote

Hoi,

Geloof dat er in de UK 1 rondrijd, Volgend jaar is er wel 1 bij in het ONK supermono, sjek de site van de TU Delft. En in de GSA reed Erwin Hangoeble er dit jaar mee rond. Was een ex GP KTM frane met een blok van KTM, Erwin heeft lang bij KTM Moto2 gewerkt zal er volgend jaar ook wel weer bij zijn, had geloof ik 80 pk,

www.novabike.nl

Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tim

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik ook al aan zitten denken. Het blok doet standaard met een andere demper geloof ik al iets van 70pk en hij bleek echt erg goed bruikbaar heb ik gemerkt (standaard 690 Duke, Duc Clubraces).

Zo'n blok, gewoon standaard, in een mooi afgestemd rijwielgedeelte kan ik competente handen denk ik voor aardig wat spektakel zorgen. Ben je wat van plan?
Naar boven
Racingfun

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2009 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Niet direct plannen. Het is een heel mooi blok voor een supermono. Ik kan een paar straatrijders die met wat tuning al 75 pk aan het wiel heben. En blijft heel. Vandaar dat ik aan het kijken ben of er al een supermono ktm 690 is.

Groet
Geert

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2009 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn momenteel overgeschakeld van husqvarna naar ktm duke 690.
De eerste bedoeling was deze om te bouwen met kuip maar de wegligging en de handelbaarheid is zo goed dat we nu al aan betere tijden zaten dan met onze supermono.Dus we laten hem zo voorlopig.
Tot nu toe is de betrouwbaarheid van het blok geweldig!....
we hebben er al 2 volledige circuit dagen opzitten en een race weekend met een eerste plaats en een derde plaats als resultaat (belgische monobike).Zonder te sleutelen!!(eindelijk)
We gaan proberen enkele wedstrijden mee te rijden in het onk en esa volgend jaar.
Misschien kunnen jullie ook eens denken om een paar monobike wedstrijden in de Belgische monobike mee te rijden?

Groeten

Geert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2009 7:36 am    Onderwerp: Monobike Reageer met quote

Hi Geert,

Goed om te horen dat jullie het nu voor elkaar hebben! Vwb meerijden met de monobike's, misschien moeten jullie wat meer met ons meerijden! Vorig jaar wilde de DSA het wel maar we stuiten toen op het feit dat er geen gesprekspartner was/is. En niet geheel onbelangrijk de Monoklasse is een 4 takt klasse dus geen 2takten ertussen. Als je zonder kuip rijdt denk je nog wel aan de verplichte onderbak,

Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Geert

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2009 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgend jaar zouden we volgens de eerste geruchten 9 wedstrijden hebben!
Ik weet dat de supermono 4-takt is maar dat neemt niet weg dat jullie wel in de Belgische monobike eens een wedstrijd kunnen meepikken als er voor de supermono geen wedstrijd is!

Wat betreft het meerijden in de supermono afgelopen seizoen:
Onze klote husky hield het bijna geen enkel race weekend uit en zijn pas voor de laatste wedstrijd overgeschakeld naar KTM.

Wat volgend jaar betreft gaan we eerst voor het Belgische kampioenschap en de vrije weekends (geen Bk) proberen we het bij de supermono's.

Geert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Fighterfan

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2010 2:14 pm    Onderwerp: Re: KTM 690 Reageer met quote

Wim schreef:
Hoi,

Geloof dat er in de UK 1 rondrijd,
Wim

Dat is deze fiets.

Uploaded with ImageShack.us
remco

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2010 12:28 pm    Onderwerp: Re: KTM 690 Reageer met quote

Hoi,

Dat is geen KTM 690, maar een 610 supermoto blok, een 560cc mx blok, voorzien van een speciale factory kit met 610cc cilinderinhoud, deze kit wordt niet meer geleverd door KTM, blokje moet na 8 bedrijfsuren gereviseerd worden volgens KTM instructies, kit bestaat uit een speciale cilinder, er zit een klokje in de ontsteking Confused, een slipper clutch en race nokkenas, vermogen circa 67 pk aan het achterwiel, gewicht blokje 28 kg, het zelfde blokje waar perry goldstein mee rijdt Shocked.
Dat is deze:

http://supermono.clients.fyldesoftware.co.uk/album.php?albumid=10&attachmentid=89

Dit zijn er wel twee:

De nieuwste Tigcraft, een tijdje bereden door alex hutchinson:

http://supermono.clients.fyldesoftware.co.uk/album.php?albumid=10&attachmentid=59

En deze is nieuw dit jaar bereden door red wine racing, staat op PB forum:

http://s126.photobucket.com/albums/p98/RedwineRacing/RWR1%20Made%20in%20the%20Shed/?action=view&current=P1010577.jpg

Groet remco

Laatst aangepast door remco op Wo Jun 02, 2010 8:39 am, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
remco

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2010 12:45 pm    Onderwerp: Re: KTM 690 Reageer met quote

En er was dit weekend ook een nieuwe supermono uit Oostenrijk, blauwe fiets met oranje wielen, 690 blok in een Honda RSW250 rijwielgedeelte, heel speciaal fietsje. Deze:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MB3JZJWK

Groet remco
Naar boven
Erik Pijnenburg

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2010 9:54 am    Onderwerp: Kuip en onderbak Reageer met quote

Ha Mannen, sorry dat ik hier commentaar geef. Maar let op!

Bij gebruik van en motor met stroomlijn is de onderbak verplicht!
Bij gebruik zonder stroomlijn mag er geen onderbak gemaakt worden! de motor wordt er als het goed is op afgekeurd!

Ik snapte het ook niet tot ik de gedachtengang van de KNMV mannen er over hoorde:
zo'n losse puntbak is er in het verleden (mono en BOTT) wel eens onderuit gevallen en dat was veel gevaarlijker op de baan dan het (kleinere) risico op olielekkage.

Lees anders het technisch reglement er nog eens op na.

Erik P
Geert

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi mannen,

De KTM loopt goed op de carbu maar nog niet de gewenste pk's
Wel is deze betrouwbaarder als de husky!

Welke timingen van nokkenas wordt er zo al gebruikt op jullie mono's?

Groeten
Naar boven
Geert

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

nog een vraagje:

kan een magnesium wiel met een deuk in hersteld worden of beter weg gooien?
Naar boven
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 8:54 pm    Onderwerp: Magnesium wiel en nokkenas Reageer met quote

Hi Geert,

Een magnesium wiel met deuk? Lijkt mij een geval van jammer dus weggooien, geen risico en zeker niet met magnesium.

Voor Yamaha zijn meestal de openingstijden wel bekend (duration), die ligt meestal tussen de 265 en 290 graden. Met veel lift, precieze openingstijden moeten eigelijk nagemeten worden. De nokkenas(sen) worden klaar gekocht bij Grossewachter die hebben trouwens voor de KTM complete pakketen kijk eens op hun site

http://www.gw-racing-parts.de/index2.php?view=nocken&HID=21&lan=de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Geert

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2010 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben naar Grossewachter al een week of 2 een mail aan het sturen voor een nokkenas te bestellen zonder resultaat!

Hij kan wel een vakman zijn maar dit is geen service dus kijk ik uit naar andere.

De nokkenas van Grossewachter heeft geen grote openingstijden en lift.
Deze zijn vergelijkbaar met de Rallycams van KTM zelf en die gebruiken we al.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Dutch Supermono Association forum index -> Technische vraagbaak Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: